ליפול מאה פעמים באימון על הגב ולקום כמו חדש
top of page

ליפול מאה פעמים באימון על הגב ולקום כמו חדש


לא פעם ניגש אליי תלמיד בסוף שיעור ומתנה בפניי את כאביו. בדרך כלל אני מציע מרשם זהה: המשך להתאמן באותו הקצב. ואילו לעצלים שב"פצועים" אני ממליץ אפילו להגביר את קצב האימון.

מרשם זה מגיע מהדרך אותה עברתי ועדיין עובר בעצמי ארבע עשרה שנים של תרגול אייקידו ויוגה ברמות אינטנסיביות שונות, הובילו אותי להבנה הבאה: לרוב הפציעה איננה מתמצת בשריר, בגיד או במפרק, אלא בעיקר באופן בו אנחנו מתקשרים עם הכאב\נקשרים לכאב, כלומר, אם הכאב משרת אותנו, יתכן אפילו ברמה תת הכרתית, ממקד בנו את תשומת הלב, מספק לנו תירוצים להתנהגות לא הולמת, לחוסר הצלחה בקריירה, בקשרים אישיים וכו' יקשה עלינו לוותר עליו.

ע"פ המודל ההוליסטי המייצג את הרפואה המזרחית, זורמת בגופנו אנרגיית חיים -ki (הקאנג'י האמצעי במילה Ai Ki Do) דרך צינורות (מרידיאנים), המפזרים אותה בכל גופנו. חסימה של צינור מסוים עקב טראומה פיזית או נפשית ובמקרים כרוניים, מתוך קיום אורח חיים המזניח מנוחה, תזונה, תזונה, יציבה, תנועה וכו', תוביל להיחלשותם של האיברים הקשורים באותו צינור ואגב כך, יחשפו איברים אלו ביתר שאת לפציעות ומחלות. חולשה, פציעות ומחלות באיבר או אזור מסוים, הם הסימפטומים לחוסר איזון במרידיאן אחד או יותר.

לפיכך מתמצה הטיפול בשלושה שלבים מרכזיים:

א. איבחון איתור המרידיאנים שנמצאים בחוסר איזון. ב. שחרור החסימה בטיפול ידני, מחטים (דיקור), צמחי מרפא ג. הדרכה המטפל מנחה את המטופל לכיוון של שינוי אמיתי באורח חייו: סדרי העדיפויות שלו, השינה, התזונה, התנועה וכו'.

מובן שחסימה אנרגטית כרונית (המתקיימת אצלנו מספר חודשים או שנים) לא תעלם בכמה לחיצות קסם. כוחו של המטפל טמון ביכולתו לחבר את המטופל אל האייקידו שלו אל היכולת הטבעית הנמצאת בו ליצור הרמוניה בגופו ועם כל הסובב אותו. זאת ע"י הכוונת המטופל לעמדה בה הוא לוקח אחריות מלאה על חסימותיו\פציעותיוופועל בהתמדה (בתרגול אישי ובטיפול) לשחרור החסימות ולהחלמה.

טיפול יעיל הוא זה המקרב את המטופל לסיבות שהובילו אותו לפציעה והופך אותו בהמשך לזה המטפל בעצמו. אגב כך,גם פותר אותו מתלות עתידית במטפל. פעמים רבות חוויתי בעצמי וראיתי אצל תלמידים הגעה לשיעור כפצועים ובמוראל ירוד וסיום שיעור מיוזעים, אדומים ועם הרבה אור בעיניים. זהו ניצחון הרוח על הגוף וגם נצחונו של האייקידו המלמד אותנו להרפות אל מול לחץ ולזרום ולהשתחרר על אף הכאב.

כמטפל הבא מעולם האייקידו, אני משתדל ככל יכולתי לעשות שימוש מירבי בכוחו של המטופל, על מנת להביאו לעמדה בה ייקח הוא אחריות מלאה על מקומו ותהליך החלמתו.


מאמרים פופולארים
מאמרים אחרונים
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page