"הפוך את העולם כולו לדוג'ו שלך"
top of page

"הפוך את העולם כולו לדוג'ו שלך"

לפני יותר מעשור, באחת השעות הקטנות של לילה קר מאוד, הסביר לי על רגל אחת (תרתי משמע) יפני שיכור,שאך יצא מאחד המועדונים את מהות הקרטה: "In Karate", כך אמר "Strong man wins, weak man dies." כלומר, בקרטה החזק מנצח! החלש מת!

גוזו שיודה סנסאי** דורש מתלמידיו באחד המאמרים שפרסם –

"הפכו את העולם כולו ל- Dojo שלכם." אם נתבונן היטב בחיים אותם אנו חיים, נוכל בדרך כלל להבחין באין ספור קונפליקטים המתקיימים בתוכנו ובינינו לבין הסובב אותנו (משפחה, חברים, שכנים, עבודה וכו'). רק מקצתם של אלו חשובים באמת להתפתחותנו ומתוכם רק מיעוט שבמיעוט הם קונפליקטים קיומיים.היש צורך אמיתי לסיים כל קונפליקט כאשר ידנו על העליונה, בשעה שהצד שמנגד אולי לא מת אבל בהחלט מובס ומושפל? וכאשר המאבק הוא פנימי, האם נבחר להביס את עצמנו? או אולי להשלים עם עצמנו? זאת ועוד, אם נתיב חיינו יסומן כולו (מטאפורית אני מקווה) ב"גוויותיהם" של "אויבינו" (האמיתיים או המדומים), הנתכחש לסיכוי שיבוא יום בו נפגוש ב- Dojo או בקרן רחוב, את זה שאגרופיו חזקים יותר, או גרוע מכך, זה שפיו מהיר יותר שאז (ע"פ אותה גישה) אנו עלולים להיות חלק מנתיב "פגרים" דומה, אותו כובש מישהו אחר.

באייקידו החזק והחלש מנצחים בו זמנית (מוזר אבל מדויק), הם יכולים בכל רגע נתון להחליף ביניהם תפקידים והמפגש ביניהם ייצור תמיד חיבור ובדרך כלל גם חברות. כמובן שלא נשקף באמת את רוח האייקידו אם רק נעטה על עצמנו דוגי***, או הקמה**** ונגיע שלוש פעמים בשבוע אל אולם האימונים.

על מנת שנהיה לזה המנצל את כוחו של יריבו על מנת להכניעו, תוך שמירה על כבודו ובריאותו עלינו להתאמן עוד ועוד ועוד ב- Dojo ומחוצה לו, לבד ועם העולם כולו.

*דוג'ו- בית ספר לאמנות לחימה

**גוזו שיודה מייסד האייקידו יושינקאן

***דוגי חליפת אימון

****הקמה גלימה טקסית

*****גמבטה קודסאי חזקו ואמצו


מאמרים פופולארים
מאמרים אחרונים
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page